tirsdag 1. desember 2009

Ittala essence

For tiden er jeg litt i Ittala-modus kjenner jeg. Jeg har vært og shoppet igjen og anskaffet noen litt finere 'hverdags'-vinglass enn de IKEA-glassene vi pleier å bruke. Plutselig slo det meg at disse glassene var veldig enkle og fine og at jeg bare måtte ha dem. Vi har i tillegg Hadeland Tangen glass, men synes ikke de er så praktiske i bruk og liker å ha noen enklere glass til hverdagsbruk.

Ittala Essence serien er laget med tanke på at man skal ha få typer glass, men at de skal kunne brukes til en full bredde av vintyper.





















Pitcheren i samme serie er også lekker; den har jeg ikke kjøpt foreløpig, men den er kanskje noe å tenke på.... ;-)


2 kommentarer:

  1. Jeg har hatt disse (hvitvin, rødvin og vannglass) i flere år nå. Har også Tangen, Riedel + flere andre, men det er disse vi bruker mest - pga de er gode å drikke av og holdbare (knuser ikke så lett). Liker også designet.

    Vedr. juletre i potte: Det eneste jeg har gjort var å sette de to vi hadde i fjor på en skyggefull plass, støttet til et gjerde, og der har de stått. :)

    SvarSlett